theian.blogg.se

Jag är en man som har varit med lite och sett mina bästa dagar, jag är ingen asläcker brud i 20-årsåldern. Därför ser jag saker ur ett annat perspektiv. Min blogg kommer att handla om mig och mitt liv som arbetslös hemmapappa i en liten stad i Värmland. Dags för lite diskbänksrealism…

Att vara hemmapappa

Kategori: Barn

Skulle ägna dagen åt att ringa runt efter jobb städa och tvätta. Men strax efter kl 11 ringde äldsta dottern från skolan. ”Jag mår lite illa Pappa…”

Jaha då var det bara att knalla iväg och hämta henne. Som tur är så verkar det inte så farligt. Faktiskt så verkar hon hur pigg som helst och springer omkring som det yrväder hon brukar vara. Det är bara när jag frågar henne hur hon mår som hon blir lite lugnare och säger att hon nog har lite ont i magen och huvudet.

Blir dock lite orolig att det ska vara något annat, livet kan vara  hårt då man går i ettan. Lärarinnan är gravid och sjukskriven 50%, mycket vikarier. Jag vet inte hur bra hon trivs med den nya vikarien, vet i alla fall att hon saknar sin riktiga fröken. Mobbing, utanförskap, inte vilja gå på simning ikväll tja orsakerna kan ju var många för att man vill hem. Men jag är också en sån som oroar mig och grubblar.

Dagen blev inte roligare då jag skulle gå och hämta lillan på dagis. Jag kom in vad jag trodde var prick kl 14:00 men som var 14:02! Fick ett enskilt samtal med dagisfröken om att jag väldigt ofta kommer sent och hämtar… Fick bita mig i tungan, tror inte att dagis skulle blir roligare för mitt barn om pappa skäller ut fröken! Hatar småpåvar, kvartershitleri, och maktgalna dagisfröknar!!!

Ikväll blir det torsk med salsa och bulgur. Får se om jag lyckas lägga upp lite bilder. Om jag orkar så ska jag fortsätta med mitt projekt för att modifiera bakrecept så att det blir färskt bröd imorgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: