theian.blogg.se

Jag är en man som har varit med lite och sett mina bästa dagar, jag är ingen asläcker brud i 20-årsåldern. Därför ser jag saker ur ett annat perspektiv. Min blogg kommer att handla om mig och mitt liv som arbetslös hemmapappa i en liten stad i Värmland. Dags för lite diskbänksrealism…

Fröken Nikotin...

Kategori: Allmänt

Jag har varit en kavaljer av nikotin sedan födseln. Ja, redan då jag skapades förenades nikotin och jag.

Det tråkiga är att jag gillar effekterna av nikotin, det stimulerar hjärnans belöningssystem och får mig helt enkelt att må bra och jag gillar verkligen att puffa på en cigarr.

Vad jag inte gillar är bla cancer, förstörda lungor, KOL, förhöjd puls, sämre syreupptagningsförmåga och att vara en dålig förebild för mina barn. Det spelar ingen roll hur jag än varnar dem för tobak i alla former så gäller; Monkey see - Moneky do!

Men i min värld av kaos, isolering och frustration står hon där, den alltid förföriska, vackra fröken Nikotin och hon får mig att må bra, eller ialla fall bättre…

Kommentarer


Kommentera inlägget här: