theian.blogg.se

Jag är en man som har varit med lite och sett mina bästa dagar, jag är ingen asläcker brud i 20-årsåldern. Därför ser jag saker ur ett annat perspektiv. Min blogg kommer att handla om mig och mitt liv som arbetslös hemmapappa i en liten stad i Värmland. Dags för lite diskbänksrealism…

Stretcha i bastu?

Kategori: Allmänt

När jag har simmat brukar jag frysa. Även om vattnet som man simmar i är 27 °C så fryser jag så hela paketet ”sugs in”. Snorren blir till en liten, liten daggmask och kulorna liksom sugs in i buken för att få det lite varmare. Alla killar vet vad jag talar om. Så jag brukar snabbt duscha av mig och kasta mig naken in i bastun för att tina.

Jag försöker att strecha lite för att bli av med lite träningsvärk och stelhet som jag får efter simningen. Att strecha lite i bastun tyckte jag var smart! Det är varmt och jag stretchar ju precis efter träningen, perfekt.

Bastun på Sannabadet är inte så stor och brukar, under dagtid, frekventeras mestadels av lite pensionärer och en och annan barnfamilj. Den här dagen är det en pappa med två barn (ca 4-10 år) och en gubbe i hörnet. Efter att ha suttit och pustat en stund börjar jag stretcha pecs. Efter en stund går pappan och barnen går ut och det är jag och gubben kvar.

Efter att ha strechat vaderna har jag fått upp lite värme. Lemmarna har tinat och paketet har börjat ”trilla ut” och anta lite mer normala proportioner. Eftersom det är en torrbastu bränner det lite i huden, men jag är fortfarande lite frusen. Jag går jag ut och spolar av mig och går tillbaka till bastun och sätter mig i mitten av den. Gubben i hörnet flyttar sig lite närmare mig. Klart innanför ens personliga revir om man bara är två som delar på bastun. Det känns lite märkligt. Jag sneglar åt sidan och ser att han har ”fjong”!! Vad ända in i…

Mer hinner jag inte tänka innan gubben utbrister lite väsande:

”Det var en stiliger kuk du har.”

Jag blir HELT ställd. INGEN har någonsin sagt något liknande till mig. Det är extremt sällan någon stöter på mig överhuvudtaget. Nu när jag sitter och tänker tillbaka kan jag inte ens minnas att det har hänt i ”modern tid”, typ 10 år eller så.

”Tack. Öööhhhh, men det är inte riktigt min grej.”

Lyckas jag få ur mig. Känner mig väldigt obekväm. Jag har absolut ingen erfarenhet av hur man handskas med kåta beundrare. Generad som jag är vet jag inte vart jag ska titta, eller göra. Så jag sitter bara kvar och stirrar jag rakt fram.

”Ja, det är ju inte min grej heller! Jag vet inte vad som for i mig.”

Utbrister gubben. Samtidigt som han drar handduken kring sig och flyr ut ur bastun. Mumlandes något som jag inte hör.

Jag har aldrig varit ett sexobjekt tidigare. Just då blev jag lite rädd och paralyserad. Helt ovan med att vara mottagare av manlig sexuell åtrå. Min första, och förhoppningsvis enda, insikt i hur det är att vara kvinna som råkar ut för oönskad manlig åtrå.

Jag fortfarande väldigt generad av händelsen. Dock måste jag tillstå har det ökat en medelålders mans fåfänga och självförtroende lite. Det är ju en väldigt komisk händelse i en annars blek och grå vardag.

Hur som helst så stretchar jag inte i bastun längre…

Kommentarer

  • Tommi säger:

    ”Tack. Öööhhhh, men det är inte riktigt min grej.” Ja, precis så slagfärdiga kommentarer har man på lager i dylika lägen. Hehehe. Awkward moment, som engelsmännen säger. Kul story!

    Svar: Ja, awkward är bara förnamnet! Men tyckte att det var en bra liten historia att berätta. -Ha det gôtt
    Ian

    2013-02-26 | 21:42:41
  • Yvonne säger:

    Jag dööööööör, måste kväva mitt skratt- anfall så barnen inte vaknar. Tack för att du ville dela med dig, det blev ett bra avslut på denna dagen.
    Kramen

    Svar: Tack för att du uppskattade den! Det är kul att dela lite roliga saker.ha det bra -ian
    Ian

    2013-02-26 | 23:10:27
  • Roger V säger:

    Det är en mkt bra historia. Sanningen överträffar dikten.

    Svar: Absolut! Kul att du gillade den!
    Ian

    2013-02-27 | 09:01:55
  • Peter säger:

    I mitt huvud låter gubben som Eddie Medusa. Det kallar jag bastuaggregats-realism. The Kristinehamn way!

    Svar: Ja han hade lite väsande röst, men med Värmlandsdialekt. Hela upplevelsen var som hämtad ur en korsning mellan porr och the Twilight zone...
    Ian

    2013-04-25 | 10:59:38

Kommentera inlägget här: